بهترین استارت آپ های ایران

خبر های جدید روز ایران و جهان در حوزه تکنولوژی

بهترین استارت آپ های ایران

استارتاپ های کامیاب ایرانی را بشناسیم
حالا بیایید باهم با استارتاپ های موفق ایرانی آشنا شویم. بهترین استارت آپ های ایران قبل از معرفی باید نکته‌ای را توضیح دهیم. ازآنجاکه رده‌بندی استارتاپ‌های ایرانی در سایت‌های گوناگون جهانی باهم متفاوت است، ترجیح دادیم به روشی غیر از رده‌بندی‌های معمول عمل کنیم. درواقع به‌جای اینکه به‌ترتیب درباره ده استارتاپ از استارتاپ ‌های کامیاب ایرانی بگوییم، ترجیح دادیم که در هر دامنه چند استارتاپ برتر را شناسایی کنیم؛ به‌این‌ترتیب می‌توانیم با استارتا‌پ‌های بیشتری در رده‌بندی‌های مختلف آشنا شویم. مبنای رده‌بندی و شناسایی این استارتاپ‌ها رتبه‌بندی آنها در وب‌سایت‌های استارتاپ رنکینگ و کرانچ بیس بوده است.

البته چون بسیاری از آمارهای اعلام‌شده در این وب‌سایت‌ها به‌روز نبوده‌اند، تصمیم گرفتیم که رتبه احصاء بازدید وب‌سایت این استارتاپ‌ها در وب‌سایت الکسا و میزان بازخورد کاربران آنها و گردش مالی‌شان را ملاک بعدی موفق‌فرض‌کردن این استارتاپ‌ها در عقیده بگیریم. با ما در ادامه همراه باشید.

خرده‌فروشی‌های اینترنتی
همیشه سایت‌های خرید اینترنتی جزو محبوب‌ترین و پربازدیدترین سایت‌ها به ‌حساب می‌آیند. خریدوفروش اینترنتی یکی از ایده‌هایی است که همیشه پاسخ می‌دهد و با کمی خلاقیت می‌توان در آن ترقی زیادی داشت.

دیجی‌کالا یگانه از استارتاپ های موفق ایرانی به‌طورکلی و نیز درزمینه خرده‌فروشی اینترنتی است. دیجی‌کالا حتی در دوره ای توانسته بود جزو صد استارتاپ برتر عالم جا بگیرد. دیجی‌استایل نیز یگانه از فروشگاه‌های وابسته به دیجی‌کالا است و درزمینه مد و البسه تکاپو دارد.

استارتاپ‌هایی هم که در گستره فروش محصولات آرایشی و بهداشتی فعالیت می‌کنند، از اقبال خوبی وسط بازدیدکنندگان برخوردار هستند. خانومی، روبان و مو بدن رو از استارتاپ های کامیاب ایرانی دراین‌زمینه‌اند.

حمل‌ونقل درون‌شهری
خدا والد مبدع طرح تاکسی‌های اینترنتی را بیامرزد! وقتی برای رسیدن به جایی شتاب داریم، تاکسی‌های اینترنتی بسیار به کارمان می‌آیند. استارتاپ‌های ایرانی هم از صف تاکسی‌های اینترنتی جا نمانده‌اند و چند استارتاپ فعال دراین‌زمینه مسیر انداخته‌اند. اسنپ و تپسی استارتاپ های کامیاب ‌ایرانی در دامنه حمل‌ونقل شهری‌اند که در اغلب شهرهای ایران شناخته‌شده‌اند و به کار و جنبش مشغول‌اند.

تبلیغات و برندینگ
بخش بزرگی از تبادلات مالی در تجارت الکترونیک در پهنه تبلیغات صورت می‌گیرد. اگر کمی خلاق و کاربلد باشید، می‌توانید درآمد نکوداشتن از تبلیغات داشته باشید. در ایران استارتاپ‌های کثرت در این پهنه کار و جنبش می‌کنند؛ ولی اگر بخواهیم نمونه‌های استارتاپ های کامیاب ایرانی را درزمینه تبلیغات معرفی کنیم، باید از یکتانت به‌عنوان موفق‌ترین آنها یاد کنیم. این شرکت، برای برپایی کمپین تبلیغاتی و مدیریت آن، به شرکت‌های گوناگون پلتفرم ارائه می‌کند.

حامی مارکتینگ و تپسل هم از استارتاپ های کامیاب ایرانی در دامنه تبلیغات و برندینگ به‌ شمار می‌آیند. پشتیبان مارکتینگ درزمینه تبلیغات در گوگل ادوردز خدمات مناسبی به شرکت‌های متنوع ارائه می‌دهد. تخصص اصلی شرکت تپسل هم تبلیغات‌ موبایلی است.

بیشتر بخوانید: برای اطلاعات بیشتر به نوشتار استارتاپ چیست مراجعه کنید.

سفارش آنلاین غذا
امان از دست این شکم! حتما قبل آمده است که دلتان بخواهد غذای بیرون و فست‌فودهای خوش‌مزه بخورید؛ ولی حوصله بیرون‌رفتن ندارید. در این مواقع بهترین گزینه استارتاپ‌هایی هستند که درزمینه سفارش آنلاین خوراک از رستوران‌ها و فست‌فودها فعالیت می‌کنند. باید اعتراف نماییم که این ایده زیاد هوشمندانه و خلاقانه است!

مامان‌پز، اسنپ‌فود و چنگال از استارتاپ ‌های موفق ایرانی درزمینه سفارش آنلاین غذا هستند. این استارتاپ‌ها دامنه فعالیت خودشان را به شهرستان‌های گوناگون اشاعه داده‌اند و هر روز درحال گسترده‌ترشدن‌اند.

خرید آنلاین کالای سوپرمارکتی
احتمالا سوپری‌های محلی که تلفنی سفارش می‌گرفتند و اجناس را درِ خانه‌ها می‌فرستادند،‌ الهام‌بخش خرید آنلاین کالای سوپرمارکتی بودند. ایده این سوپر‌ی‌ها زیاد کارگشا بود و اهالی محل از آن استقبال می‌کردند. با گذشت روزگار و پیشرفت وسایل ارتباطی، ایده خرید آنلاین کالای سوپرمارکتی هم به یگانه از ایده‌های محبوب استارتاپی تبدیل شد.

در این میان بعضی از استارتاپ‌های پرکار دراین‌زمینه، با به‌کارگیری ایده‌های خلاقانه‌تر و کالاهای متنوع‌تر و ارسال رایگان، از باقی رقبا پیشی گرفتند. اسنپ مارکت، اکالا و بیار از معروف‌ترین و بهترین استارتاپ‌های ایرانی دراین‌زمینه به احصاییه می‌آیند.

سفر و گردشگری
نمی‌شود از سفر و گردشگری حرف بزنیم ولی اسم وب‌سایت علی‌بابا را نیاوریم. علی‌بابا یگانه از نمونه‌ استارتاپ های کامیاب ایرانی است که در پهنه سفر به ارائه خدمات مشغول است. عمده خدمات علی‌بابا و استارتاپ‌های مشابه آن عبارت است از: تهیه بلیت لغایت رزرو هتل و تورهای گردشگری.

جاباما احد دیگر از استارتاپ‌ های کامیاب ایرانی است که در پهنه رزرو فعالیت می‌کند. جاجیگا و شب هم از سایر استارتاپ‌ های کامیاب ایرانی درزمینه سفر و گردشگری هستند که با آنها می‌توانید محلی در اقامتگاه‌های بومگردی در سرتاسر مملکت رزرو کنید.

نیازمندی‌های آنلاین
شاید خیلی از شما یادتان نیاید که در گذشته مجبور بودیم صفحه‌های عریض‌وطویل نیازمندی‌های روزنامه‌های کثیرالانتشار را بگردیم لغایت آگهی‌های خدمات را پیدا کنیم. حالا این ایام استارتاپ‌هایی دراین‌زمینه تکاپو می‌کنند که جای آن روزنامه‌ها را گرفته‌اند. می‌توانید با جست‌وجویی ساده در اینترنت، فهرست طولانی خدمات موردنظرتان را پیدا و متعلق به کاربرد کنید.

وب‌سایت‌های دیوار و شیپور استارتاپ ‌های موفق ایرانی در‌این‌زمینه‌اند. این دو با فروش کالاهای نو و دست‌دوم، ارائه خدمات گوناگون درزمینه نیازمندی‌ها و حتی کاریابی توانسته‌اند محبوبیت فراوانی بین کاربران پیدا کنند و به گردش مالی مناسبی برسند.

فروشگاه نرم‌افزارهای اندروید و آی‌اواس
با فراگیرشدن به کارگیری گوشی‌های هوشمند، طیف وسیعی از نیازهای گوناگون دراین‌زمینه پیدا شده است. در این وسط به‌دنبال تحریم اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده خدمات به کاربران اندروید و آی‌اواس، ضرورت ایجاد اپلیکیشن‌هایی که بتوانند بیچارگی کاربران داخلی را برآورده کنند، روزبه‌روز اغلب احساس می‌شد. بازار و مایکت دو استارتاپ معتبر و معروف ایرانی هستند که خدمات وسیعی به کاربران گوشی‌های اندروید ارائه می‌دهند.

سیب‌اپ و سیبچه هم استارتاپ های کامیاب ایرانی درزمینه ارائه خدمات به کاربران گوشی‌های حائز سیستم عامل آی‌اواس هستند که توانسته‌اند تا نزدیک زیادی نیاز کاربران را در پهنه اپلیکیشن رفع کنند.

سرویس به‌اشتراک‌گذاری ویدئو
از زمانی که یوتیوب پالایه شد، جای خالی استارتاپی که بتواند سرویس به‌اشتراک‌گذاری ویدئو را در ایران برعهده گیرد، پرماسیدن می‌شد. جعبه و آپارات از استارتاپ های موفق ایرانی هستند که توانسته‌اند احتیاج کاربران را دراین‌زمینه رفع کنند.

کاریابی
جابینجا یکتا دیگر از استارتاپ های موفق ایرانی به شمار می‌رود. این استارتاپ توانسته است رابطی وسط کسان جویای کار و شرکت‌ها باشد و درزمینه شناسایی افراد متخصص به شرکت‌های مختلف زیاد کامیاب عمل کند.

تلویزیون اینترنتی
این ایام تلویزیون‌های اینترنتی به محبوبیت چشمگیری میان کاربران رسیده‌اند. می‌توانید فقط با پرداخت خرج کمی به‌عنوان حق اشتراک به منبع عظیمی از فیلم‌های سینمایی درونی و خارجی و سریال‌های روز گیتی دسترسی پیدا کنید. تلوبیون، نماوا، فیلیمو و آیو از استارتاپ های موفق ایرانی درزمینه ارائه خدمات تلویزیون اینترنتی به کاربران‌اند.

سلامتی و تناسب اندام
استارتاپ نوبت دات آی آر احد از استارتاپ های کامیاب ایرانی در حوزه خدمات درمانی و پزشکی است. این استارتاپ در ساحل وب‌سایت استجابت ۲۴، خدمات درمانی متنوعی به کاربران ارائه می‌دهد. با جست‌وجو در وب‌سایت این استارتاپ‌ها می‌توانید به‌سادگی درباره پزشک موردنظرتان اطلاعاتی کسب کنید و برای دید آنها نوبت بگیرید.

دکتر ساینا احد از استارتاپ های کامیاب پزشکی است که کاربران می توانند با ثبت‌نام در آن، به‌صورت آنلاین توسط پزشکان متخصص ویزیت شوند و مشاوره بگیرند. داروکده هم یکتا سایر از استارتاپ های موفق ایرانی در این حوزه است که به ثبت اطلاعات دارویی و فروش آنلاین داروها گزین کردن دارد.

همچنین از دیگر استارتاپ های مطرح در حوزه سلامت می تاب به دکترتو نیز اشاره کرد.

خدمات عمومی و فنی
با راه‌اندازی استارتاپ‌های گستره خدمات فنی و عمومی، احتیاج کاربران به پیداکردن تعمیرکاران حرفه‌ای یا ارائه‌دهندگان خدمات نظافتی و سرویس‌های مختلف تفریق یافته است. آچاره، سنجاق، اسپارد و استادکار از استارتاپ‌ های کامیاب ایرانی در دامنه خدمات فنی به حساب می‌آیند.

خدمات آموزشی
آموزش‌های مجازی و خدمات آموزشی یگانه دیگر از نیازهای روبه‌‌توسعه در فضای اینترنتی است. خوشبختانه استارتاپ‌های فراوانی در این پهنه کار و جنبش می‌کنند که طیف گسترده‌ای از خدمات تعلیم از راه دور را به مشترکان و کاربران ارائه می‌دهند. اگر بخواهیم از استارتاپ های موفق ایرانی در پهنه خدمات آموزشی نام ببریم، فرادرس در صدر فهرست خواهد بود. این استارتاپ طیف متنوعی از خدمات آموزشی را به کاربران ارائه می‌دهد. استارتاپ کامیاب بعدی فرانش است. این استارتاپ هم مانند فرادرس، خدمات تعلیم آنلاین به کاربران ارائه می‌کند.

سخن آخر
اکوسیستم اقتصادی ایران قابلیت بسیاری درزمینه پیشرفت استارتاپ‌ها دارد، به‌خصوص حال که که دسترسی ما به خدمات بسیاری از استارتاپ‌های خارجی با محدودیت روبرو شده است. کافی است کمی خلاق باشید و از الگوی پیشرفت نمونه‌های کامیاب خارجی کاربرد کنید. آن‌وقت خواهید توانست کسب و کار پررونق و پرسودی راه بیندازید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.